0

سرورهای HPE Apollo

664 بازدید
HPE Apollo

سرورهای HPE Apollo

مقدمه :

سرورهای آپولو HPE Apollo از خانواده سرورهای با چگالی فزاینده (high-density) هستند که برای بهره وری و عملکرد بالا طراحی شده اند. این سرورها دارای رک های محاسباتی، ذخیره سازی، شبکه، پاور و خنک کننده، افزایش و کاهش مقیاس عملکرد نسبت به حجم تجزیه و تحلیل داده ها، ذخیره سازی موضوعات و محاسبه و عملکرد در حجم بالای کار می باشند. در این سرورها از سیستم خنک کننده آبی استفاده شده است که ۱۰۰۰ برابر کارآمد تر از سیستم خنک کننده هوا است که در محاسبات گروهی و در فضای ابری خصوصی دارای ۲ برابر عملکرد بیشتر می باشد. سرورهای HPE Apollo دارای چگالی بهینه، کارایی بالا و مناسب برای سازمانهای مختلف است.

سیستم‌های Apollo :

این سیستم‌ها، پلت‌فرمی همه منظوره را با کارایی، مقیاس و بهره‌وری بالا فراهم می‌کنند و سیستم‌های Rack-Scale هستند که مناسب استفاده در High Performance Computing یا HPC و حجم‌های کاری تامین‌کنندگان سرویس و AI (هوش مصنوعی) هستند.  این سرورها فقط برای انترپرایز مناسب است. در واقع سیستم‌های Hyperscale هستند که دارای قدرت پردازش فوق‌العاده و قابل ارتقا برای سرویس‌های تحت وب، وب هاستینگ، پردازش بیگ‌دیتا و اپلیکیشن‌های super computing است. Rack-Scale معماری منطقی است که منابع شبکه، استوریج و محاسبه را جدا می‌کند که استفاده بیشتر از این منابع و Poolهای کاراتر را معرفی می‌کند.

 

انواع سرور Apollo :

HP در ابتدا اقدام به توسعه خط تولید خانواده سیستم های آپولو با HP Apollo 2000 و HP Apollo 4000 کرده است. HP Apollo 2000 دارای اندازه 2 یونیت می باشد و گزینه ایده آلی برای محاسبات می باشد.  البته اندازه آن کمی برای سیستم های پردازش ابرداده بزرگ می باشد، اما کارامد است. برای این سیستم ها دو مدل سرور  پرولیانت اچ پی موجود می باشد HP Proliant XL170r G9  و HP Proliant XL190r G9 . فرق بین این دو سرور در پشتیبانی از اسلات های PCIe 3.0 می باشد.  XL 170r قابلیت پشتیبانی از 2 اسلات و سرور دیگر قابلیت پشتیبانی از سه اسلات external را دارد.  XL190r همچنین یک اسلات internal را نیز ارائه می دهد.

 

HPE Apollo

اما آنچه حوزه ابرداده ها را نشانه گرفته است خط تولید Apollo 4000 می باشد. HP Apollo 4200 یک محصول 2 یونیت فوق العاده از کمپانی اچ پی می باشد که ظرفیت ذخیره سازی با 28 درایو LFF و یا 50 درایو SFF را دارا می باشد و این یعنی اینکه می توانید به عدد 224 ترابایت برای ذخیره سازی مستقیم فکر کنید اما اگر نیاز به حجم ذخیره سازی بالاتری دارید باید سراغ Apollo 4510  یا  Apollo 4530 با اندازه 4 یونیت بروید. HPE Apollo 4510 ظرفیت ذخیره سازی 5.44 پتابایت را برای شما فراهم می کند و همچنین آپولو 4530 سه گره شاسی سرور برای آنالیز ابرداده فراهم کرده است.

 

HPE Apollo 4530  HPE Apollo 4510

سرور  HPE Apollo 4200 Gen9 :

سرور HPE Apollo 4200 Gen9  یک سرور دو یونیت است ، که امکان پشتیبانی از 28 هارد 3.5 اینچی (LFF)یا 54 هارد 2.5 اینچی (SFF)را فراهم می آورد. سرور اچ پی HPE Apollo 4200 Gen9  با استفاده از کارایی با کارایی بالا Hadoop®، می تواند تا 54 SAS یا دیسک های حالت جامد (SSD (SFF با سرعت 12 گیگابایت / ثانیه و 15K  سرعت در دقیقه را پشتیبانی کند. سرور HPE Apollo 4200 Gen9 سرور مناسب برای برنامه های کاربردی پردازش موازی مانند Hadoop® است که تا دو پردازنده Intel® Xeon® E5-2600v3 یا E5-2600v4 در هر سرور که می تواند به 44 هسته برسد. سرور HPE Apollo 4200 Gen9 دارای عمق استاندارد (32 اینچ) است، بنابراین شما می توانید این سرور ذخیره سازی بسیار بالا را به راحتی در معماری موجود خود استفاده کنید

کنترل کننده هوشمند  HPE Array P840ar Embedded با الگوریتم های پشتیبانی کننده تا 54 درایو با یک کنترل کننده. شاسی می تواند تا سه کنترل کننده را فراهم کند که اتصال نقطه به نقطه را به SSD ها برای کاهش تاخیر می دهد.  در سرور HPE Apollo 4200 Gen9 ،( HPE Integrated Lights-Out 4)   iLO4 به طور قابل توجهی مانیتورینگ سرور را کنترل می کند، مانع از بروز خطا می شود و هشدارهای پیش از وقوع درایوها را فراهم می کند.

 

مشخصات سرور HPE Apollo 4200 Gen9 :
  • شاسی:   رک U2
  • مدل سرور : HPE 4200 Gen9
  • پردازنده:  دو عدد پردازنده – v4 Intel® Xeon® E5-2600 v3
  • حافظه:   حداکثر ۱  ترابایت
  • ذخیره سازی:  28 عدد هارد  LFFیا 54 عدد هار     SFF
  • ریدکنترلر : HPE Array P840ar Embedded
  • توسعه:  5 عدد PCI-E 3 ، FlexibleLOM
  • شبکه:  دو عدد اترنت 1 گیگابایت
  • منبع تغذیه:  دو عدد منبع تغذیه ۸۰۰ و 1400 واتی  hot-plug
  • مدیریت :  HPE iLO4 Advanced

سرور HPE Apollo 4510 Gen9 :

سرور HPE Apollo 4510 یک مامور ویژه در ذخیره سازی آبجکت object storage mission است. از مزایای این سرور میتوان به طراحی شاسی بسیار پیشرفته، ظرفیت ذخیره سازی بالا، سخت افزار یکپارچه، خنک کننده های قوی و قیمت خوب اشاره کرد و از معایب سرور HPE Apollo 4510 این است که Scality RING حداقل نیاز به شش سیستم ۴۵۱۰ دارد.

مشخصات سرور HPE Apollo 4510 Gen9 :
  • شاسی:   رک 4u
  • مدل سرور : HPE 4510 Gen9
  • پردازنده:  دو عدد پردازنده E5-2650 v3 Intel® Xeon®
  • حافظه:   حداکثر ۱  ترابایت
  • ذخیره سازی:  حداکثر 68 عدد LFF + 2 عدد SFF
  • ریدکنترلر : Smart Array P244br Embedded , Smart Array P440 PCI-E
  • توسعه:  4 عدد PCI-E 3 ، FlexibleLOM
  • شبکه:  دو عدد اترنت 1 گیگابایت
  • منبع تغذیه: حداکثر 4 عدد منبع تغذیه 800 و 1400 واتی  hot-plug
  • مدیریت :  HPE iLO4 Advanced

Apollo 4510 در واقع همان سرور ProLiant SL4500 است که مجددا مهندسی شده است و تغییر بزرگی که در آن به وجود آمده افزایش افزونگی از یک ۴.۳U غیر ستاندارد به یک ۴U مرتب است و این تغییر بسیار مهمی است چونکه تراکم راک یک عامل بسیار مهم و ارزشمند است چونکه مراکز داده در حال حاضر می توانند ۱۰ شاسی ۴۵۱۰ را در یک کابینت یا قفسه U ۴۲ قرار دهند و هنور هم U ۲ در بالای رک باقی می ماند.

 

ویژگی ها :

ظرفیت ذخیره سازی در ۴۵۱۰ تقویت شده و این سرور می تواند ۶۰ بی عمودی هارد hot-plug LFF در زیر درب و یک کیج ۸ درایوی را در پشت سیستم داشته باشد. بی هاردهای ۸ ترابایتی یک شاسی می تواند ۵۴۴ ترابایت ذخیره سازی انبوه را در هر راک ۴۲U یی داشته باشد. قدرت پردازش سرور ارتقاء یافته است و همچنین یک اسلات در سمت چپ پنل جلو با یک گره سرور XL450 Gen9 پر شده است. این سرور با وجود ابعاد جمع و جوری که دارد مشخصات و قیمت خوبی را به ما نشان داد که از مشخصات آن می توان به دو پردازنده ۲.۳GHz E5-2650 v3 Xeons، و ۳۲ گیگابایت حافظه DDR4 که می تواند تا ۱ ترابایت ارتقاء پیدا کند اشاره کرد. ۴۵۱۰ از یک گره سرور که به وضعیت Gen9 ارتقاء داده شده است پشتیبانی می کند.

در مدل پایه کیج توسعه دارای ۴ اسلات PCI-Express و دو پورت تعبیه شده اترنت گیگابایت است و دارای یک رابط بروز شده FlexibleLOM است که آداپتورهای پروفایل کم اچ پی، ۱۰GbE و ۴۰GbE را قبول می کند. سیستم ما دارای دو منبع تغذیه ۸۰۰ واتی hot-plug است و فضای کافی را برای اضافه کردن دو منبع تغذیه دیگر را دارد. اچ پی همچنین منبع تغذیه های تتانیوم و پلاتنیومی را همراه با نشخه ۱۴۰۰ واتی ارائه می دهد، همه این منبع تغذیه ها فرم فکتور (اندازه) یکسانی دارند.

مدیریت از راه دور سرور:

در مورد مدیریت سیستم از راه دور هیچ نگرانی وجود ندارد چونکه سرور ۴۵۱۰ دارای کنترلر iLO4 اچ پی است و در کیج قابل تعویض و کوچکی در پشت سیستم قرار دارد. همراه با پورت مدیریت اختصاصی شما می توانید لایسنس iLO4 Advanced را دریافت کنید، این لایسنس قابلیت هایی مانند کنترل کامل و از راه دور سیستم عامل و iLO Federation ( که امکان مدیریت چند سرور را از یک رابط کاربری مبتنی بر وب را فراهم می آورد) را ارائه می دهد.

 

برای مشاهده ی کلیه ی آموزشهای مربوط به سرورهای HP میتوانید بر روی همین لینک کلیک کنید.

هیواشبکه

ما در مجموعه هیواشبکه شامل :
شرکت فنی و مهندسی هیوانوآوران داده گستر : مجری طراحی ، پیاده سازی ، پشتیبانی پروژه های شبکه و امنیت در استان گیلان – رشت و شهرها و استانهای همجوار
آموزشگاه تخصصی هیواشبکه : برگزار کننده دوره های تخصصی شبکه و امنیت ، پیکربندی سرور HP ، مجازی سازی ، MCSA 2016 ، نتورک و … به صورت حضوری با مجوز از سازمان فنی و حرفه ای و آموزش کارکنان دولت در رشت ، استان گیلان و به صورت مجازی در سراسر کشور
در خدمت شما عزیزان هستیم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hivanetwork.ir/?p=15956
اشتراک گذاری:
مصطفی فدایی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد سرورهای HPE Apollo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.