اردیبهشت 27, 1403
0

آشنایی با 10 کمپانی برتر مجازی سازی

1345 بازدید

آشنایی با 10 کمپانی برتر مجازی سازی

آشنایی با 10 کمپانی برتر مجازی سازی : در مقاله ی انواع مجازی سازی، به تاریخچه مختصری از مجازی سازی پرداختیم و انواع مجازی سازی را معرفی کردیم حال در در اینجا می خواهیم کمپانی هایی را که به ما محصولات مجازی سازی عرضه می کنند، معرفی کنیم. مقیاس این محصولات می توانند از چند ماشین مجازی که میزبان تعداد معدودی وبسایت هستند تا ده ها هزار ماشین مجازی که در خدمت میلیون ها کاربر اینترنت هستند تغییر کند. در این مقاله به معرفی 10 شرکت برتر که در زمینه ی مجازی سازی راهکار یا محصولاتی ارائه کرده اند می پردازیم.

VMware

آشنایی با 10 کمپانی برتر مجازی سازی : vmware

اولین شرکتی که باید به آن بپردازیم VMware است که در میان شرکت های ارائه دهنده ی محصولات مجازی سازی، قطعاً جلودار و پیشتاز بوده و محصولات آن کمک شایانی به پیشرفت صنعت مجازی سازی کرده است. شما معدود مراکز داده ای را می توانید در جهان پیدا کنید که از VMware برای مجازی سازی استفاده نکرده باشند. این شرکت محصولات مختلفی در زمینه ی مجازی سازی سرور دارد. از مهم ترین محصولات VMware که در بازار مجازی سازی سرور حاکم است و سلطه گری می کند، VMware vSphere می باشد. همچنین شرکت VMware دامنه گسترده‌ای از خدمات مشاوره‌ای، پشتیبانی فنی، آموزش و تاییدیه‌ها را ارایه می‌کند که این خدمات بیش از نیمی از فروش این شرکت را تشکیل می‌دهند. این شرکت با شرکت‌های بزرگ سخت‌افزاری مانند DELL، HP و CISCO ارتباطات بازاریابی عمیقی دارد.

Microsoft

آشنایی با 10 کمپانی برتر مجازی سازی Hyper-v

دومین شرکتی که باید از آن در زمینه ی مجازی سازی یاد کنیم شرکت مایکروسافت است. مایکروسافت که به عنوان غول نرم افزاری در دنیا شناخته می شود، در بدو معرفی سرویس مجازی سازی خود یعنی Hyper-V ادعا کرد که می خواهد در صنعت مجازی سازی نیز به عنوان شماره یک دنیا مطرح شود. این موضوع برمی گردد به سال 2008 زمانی که مایکروسافت ویندوز سرور 2008 را معرفی می کند و بهمراه آن Hyper-v را ارائه کرد. کارشناسان بازاریابی مایکروسافت، مدعی آن هستند که قابلیت های این محصول فراتر از دنیای مجازی است (Beyond Virtiulaization) و با بررسی و دقت به این مساله پی می بریم که مجازی ساز Microsoft Hyper – V، به عنوان هسته پردازشی موازی و چندنخی توانایی کارکرد در ابرهای خصوصی عمومی و ترکیبی را دارد و لذا پی به این مساله می بریم که واقعا چقدر زمان و نیروی انسانی صرف این محصول شده است.

Citrix

آشنایی با 10 کمپانی برتر مجازی سازی Citrix

 

سیتریکس (Citrix) یک شرکت نرم افزار آمریکایی است که در زمینه ی مجازی سازی سرورها، نرم افزارها، دسکتاپ و شبکه، سرویس SaaS و تکنولوژی های رایانش ابری خدمات ارائه می دهد. این شرکت توانسته در سه بخش مجازی سازی سرور، مجازی سازی برنامه و مجازی سازی دسکتاپ محصولات و خدمات ارزنده ای ارائه دهد و به این جهت نامی آشنا برای فعالان حوزه ی IT و شبکه می باشد. محصول Xen Desktop  شرکت سیتریکس حرف اول را در بازار مجازی سازی دسکتاپ می‌زند و اغلب ماشین‌های مجازی ایجاد شده آن بر رویXen Server  میزبانی می‌شود. تعداد زیادی از شرکت‌های کوچک و متوسط هایپروایزر Xen Server را به عنوان میزبان ماشین‌های مجازی انتخاب می‌کنند.

Red Hat

آشنایی با 10 کمپانی برتر مجازی سازی  RedHat

در طی دو دهه ی گذشته، همه Red Hat را به عنوان رهبر و قهرمان منبع باز شناخته اند. Red Hat به عنوان موفق ترین شرکت منبع باز، در سال 2008 با خرید Qumranet، راهکار مجازی سازی خود را عرضه نمود: KVM (Kernel-Based Virtual Machine) و SPICE (Simple Protocol for Independent Computing Environment). ردهت SPICE را به عنوان منبع باز در دسامبر 2009 منتشر کرد.

پلتفرم مجازی سازی سرور و دسکتاپ مشهور Red Hat Enterprise Virtualization (RHEV) این شرکت بر پایه ی هایپروایزور KVM و سیستم عامل سرور Red Hat’s Enterprise Linux (RHEL) است. RHEV بر پایه ی استانداردهای منبع باز بوده و با لینوکس و ویندوز و همچنین برنامه های سازمانی مانند SAS، SAP و Oracle کار می کند.

Oracle

آشنایی با 10 کمپانی برتر مجازی سازی oracle

تسلط جهانی اوراکل بر بازار سرور پایگاه داده بر همگان مشهود است. اوراکل با خرید شرکت Sun Microsystems در سال های بعد از 2000  به یک بازیکن مجازی سازی چشمگیر تبدیل شده است. بعلاوه اوراکل دارای یک سیستم عامل (Sun Solaris) و چندین راه حل نرم افزاری از جمله xVM، Solaris Zones و LDoms و سخت افزار سرور SPARC می باشد. همچنین نرم افزار معروف Virtual Box که می توان از آن بعنوان بهترین نرم افزار مجازی سازی رایگان و سبک یاد کرد توسط این شرکت ارائه می شود.

Amazon

Amazon’s Elastic Compute Cloud  یا EC2 پلتفرم مجازی سازی صنعتی استاندارد است. Amazon EC2 یک سرویس وب است که ظرفیت محاسبات ایمن و قابل اندازه گیری را در ابر فراهم می کند. این تکنولوژی به این جهت طراحی شده که محاسبات ابری در مقیاس وب را برای توسعه دهندگان آسانتر کند.

Google

آشنایی با 10 کمپانی برتر مجازی سازی ganeti

وقتی به گوگل فکر می کنید، مجازی سازی ممکن است در صدر لیست مواردی که به ذهن متبادر می شود، تبدیل نشود، اما AppEngine، Google Apps و فهرست خدمات گسترده تجاری آن، چگونگی پذیرش سرویس های ابرگرا را نشان می دهد.

Ganeti ابزاری برای مدیریت کلاستر ماشین مجازی است که توسط گوگل توسعه یافته است. این راهکار گوگل از KVM، Xen یا LXC به عنوان پلتفرم مجازی سازی، LVM برای مدیریت دیسک و DRBD برای تکثیر دیسک در میزبان های فیزیکی یا shared storage برای تکثیر خارجی استفاده می کند. Ganeti از سال 2007 بصورت نرم افزاری رایگان و متن باز توسعه داده و منتشر می شود.

Parallels

کمپانی Parallels یک شرکت خصوصی در حوزه ی مجازی سازی و نرم افزارهای مدیریت هاستینگ است که دفتر مرکزی آن در شهر رنتون در ایالت واشنگتن قرار دارد. از محصولات این شرکت می توان به Plesk، Virtuozzo و OpenVZ اشاره کرد. Parallels از پروژه ی منبع باز OpenVZ برای محصول میزبانی تجاری خود برای سرورهای خصوصی مجازی لینوکس (VPS) استفاده می کند. چگالی بالا و هزینه ی پایین، دو کلمه کلیدی هستند که هنگام تجربه یک راه حل میزبانی مبتنی بر Parallels خواهید شنید.

Huawei

هواوی یکی از بازیکنان جدید در صحنه مجازی سازی است که فعالیت خود را از سال 2011 آغاز کرده است. در حالی که هنوز در آمریکا ناشناخته است اما توانسته با داشتن telco در بازارهای نوظهور و در کشورهایی مانند چین، برزیل، روسیه و هند بازار قدرتمندی مستقر کند.

VERDE VDI

Virtual Bridges شرکتی است که آنچه را که اکنون به عنوان زیرساخت دسکتاپ مجازی یا VDI شناخته می شود، ابداع کرد. محصول Virtual Bridges’ VERDE یک پلتفرم مجازی سازی کامل دسکتاپ است که می تواند بر روی توزیع لینوکس دلخواه شما (Ubuntu, CentOS, Fedora, RedHat و غیره) نصب شود.

 

برای مشاهده ی کلیه ی آموزشهای مربوط به مجازی سازی میتوانید بر روی همین لینک کلیک کنید.

https://hivanetwork.ir/virtualization

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hivanetwork.ir/?p=8146
اشتراک گذاری:
مانی نیکویه
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد آشنایی با 10 کمپانی برتر مجازی سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.