اردیبهشت 26, 1403
0

دسته بندی سرور HP

1251 بازدید
دسته بندی سرور HP

دسته بندی سرور HP

دسته بندی سرور HP : در این مقاله قصد داریم به معرفی دسته های مختلف سرور HP بپردازیم. سرور HP به عنوان یک سخت افزار قدرتمند در شبکه بسیار پرکاربرد است، شرکتهای دیگری هم هستند که به تولید سرور میپردازند ولی HP همچنان پیشگام است. مقالات به صورت سلسله وار در اختیار شما عزیزان قرار داده خواهد شد.

 

دسته بندی سرور HP

انواع سرور های HPE

به طور کلی سرور HPE به سه دسته کلی تقسیم میشوند
1. HPE tower server
2. HPE rack mont server
3. HPE blaid server

HPE Tower Server

دسته بندی سرور HP

این سری از سرورهای HPE که به سرورهای ML مخفف Modular Line معروف است، به رده ی سرورهای ایستاده HP تعلق دارد . خط تولید سرورهای HPE proliant ML برای سازمانهایی که به دنبال سرورهای ایستاده قدرتمند و قابل ارتقال هستند همچنان فعال است که در سه سری 100، 300، 500 تولید دارد در حال حاضر سری 500 تولید جدیدی ندارد و در نمایندگی های HPE توزیع نمیگردد.جایگزینی مناسب برای PC هایی که نرم افزار های خاص با پردازش بالا دارند، هزینه ای کمتری نسبت به سایر مدلهای سرور Hp دارند، نیازی به استفاده از رک ندارند، برای شعبات سازمانها نیز کاربرد مناسبی دارند.

این سرورها برای شبکه های کوچکی (مثلا 10 تا 100 کاربر دارند) که سرویسهای کمی با پردازش کم دارند می تواند بسیار مناسب و مقرون به صرفه باشد مثلا سرور حسابداری یک داروخانه، قیمت به نسبت پایینی دارند ، قیمتی نزدیک به خرید یک سیستم کلاینتی ولی با این تفاوت که دارای سرعت و امنیت بالاتری به لحاظ ساختاری هستند و پایداری قابل قبولی دارند و زیر ساختی پایدار برای شبکه را فراهم می کنند.

DL Server Rackmount

دسته بندی سرور HP

این سری از سرورهای HPE که به سرور های DL مخفف  Density Line معروف است سرورهای Rackmont هستند و برای سازمانهایی که به دنبال سرورهای قدرتمند و قابل ارتقا هستند مناسب است و در سه سری 100 ، 300 و 500 تولید میشود و این سری از سرورها دارای قابلیتهای بسیاری است. فضای کمی را اشغال می کنند و انعطاف پذیری بالایی دارند و با ویژگی های بالایی که دارند زیرساختی منعطف و فوق العاده برای مرکز داده فراهم می کنند. مناسب برای دیتاسنتر ها ، محیطهایی با تراکنش سیستمی بالا، شبکه هایی با اتاق سرور و رک، نیاز به بستر مناسب برای مجازی سازی است.

BL Server Blade

دسته بندی سرور HPاین سری از سرورها HPE که به سرورهای BL مخفف Blade line  یا سرورهای تیغه ای معروف هستند و این گروه از سرور ها برای سازمانهایی که به دنبال سرورهایی جهت پردازش موازی یا توان پردازشی بالا و همچنین نیاز به تعداد زیادی سرور در فضایی محدود دارند بسیار مناسب است این سری از سرور ها در دو گروه  400C و 600C تولید شده است. کمترین فضا را اشغال میکنند و با کابل کشی بسیا کم ، مصرف بسیار پایین انرژی ، دسترسی و کارایی بسیار بالا ، معماری ماژولار ، مدیریت سریع و راحتی را فراهم میکند.

[vc_separator color=”violet” border_width=”3″][vc_empty_space][vc_column_text]برای خرید سرورهای HP ابتدا باید مدلهای مختلف آن را بشناسیم ، سرهای هر یک از مدلها را بهمراه ویژگی های آن بشناسیم تا بتوانیم مدلی مناسب برای سازمان یا کسب و کار خود انتخاب کنیم .

 

کلیه مقالات مربوط به سرور HPE

 

دوره ی سرور HP در آموزشگاه هیواشبکه به صورت کاملا عملی بر روی سرور HPE proliant Dl380 برگزار میشود .

به صورت حضوری و مجازی که میتوانید از طریف لینک زیر اطلاعات در مورد دوره را تکمیل کنید .

اطلاعات در خصوص دوره های سرور HP

 

هیواشبکه مجری آموزش دوره های تخصصی شبکه و امنیت به صورت مجازی و حضوری در گیلان و تمامی استانهای کشور
هیواشبکه مجری طراحی اتاق سرور ، راه اندازی و نگهداری سرویسهای اتاق سرور

[/vc_column_text]

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hivanetwork.ir/?p=7317
اشتراک گذاری:
هیوا شبکه
به صورت حرفه ای آموزش ببینید ، با آزمونهایی در سطح بین المللی خود را محک بزنید و از آموزشگاه تخصصی هیواشبکه با مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای و آموزش کارکنان دولت مدرک معتبر اخذ نمایید. همراهتان هستیم
مطالب بیشتر

نظرات

2 نظر در مورد دسته بندی سرور HP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *